اخبار و مقالات صنعت

قیمت ارز و سکه

دلار: ۳,۸۹۳ تومان
یورو: ۴,۷۱۲ تومان
سکه تمام بهار : ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
یک گرم طلای 18 عیار : ۱۲۲,۱۲۰ تومان

دوئل فورد اورست و تویوتا فورچونر

کد مطلب: 132988
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۴۴
بازدید: 26
پرینت
ایمیل

تقریباً در حال نزدیک شدن به پایان دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به یکی از گروه‌های پایانی رقابت‌ها یعنی گروه SUVهای متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، شورلت تریل‌بلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت به میدان نبرد رفتند که طی این دوئل مجموعاً تعداد 1748 رأی به ثبت رسیده است. از این تعداد آراء، پاجرو اسپرت توانست 1115 رأی را از آن خود کرده و با کسب 64 درصد از کل آراء به‌عنوان پیروز دوئل به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که تریل‌بلیزر موفق به کسب 633 رأی شده است. امروز نیز در سومین دوئل این گروه، بازهم SUVهایی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هردو بر اساس پیکاپ‌ها ساخته شده‌اند. این دو خودرو فورد اورست و تویوتا فورچونر هستند.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

شورلت تریل‌بلیزر

فورد اورست

تویوتا فورچونر

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

؟

سانگ‌یانگ رکستون

تویوتا پرادو

ایسوزو MU-X

میتسوبیشی پاجرو

؟

؟

جیپ گرند چروکی

تویوتا فورانر

جیپ گرند چروکی

فورد اورست

اورست یک SUV متوسط سه ردیفه است که برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد. این خودرو که بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده بود تا سال 2006 به تولید رسید و سپس نسل دوم جایگزین آن شد؛ اما اورست هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که ابتدا نسخهٔ کانسپت آن در سال 2013 معرفی شد و چندی بعد فورد در نمایشگاه گوانگژو 2014 از نسخهٔ تولیدی آن پرده برداشت. این نسل نیز همانند اسلاف خود بر اساس نسل کنونی یا سوم پیکاپ رنجر ساخته شده و در نمای جلویی کاملاً با آن یکسان است؛ بنابراین اورست در اصل نسخهٔ SUV پیکاپ رنجر محسوب می‌شود و مانند آن ساختاری بدنه روی شاسی دارد؛ اما این SUV آمریکایی یک محصول جهانی نیست به‌نحوی‌که طراحی و مهندسی آن در استرالیا انجام گرفته و تنها در این کشور به همراه کشورهای آسیایی مثل هند، چین و تایلند و همین‌طور آفریقای جنوبی عرضه می‌گردد. تولید اورست نیز در تایلند و چین انجام می‌گیرد و فورد برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در ایالات‌متحده ندارد چراکه با مدل‌های اکسپلورر، فِلِکس و اکسپیدیشن همپوشانی پیدا می‌کند. این خودرو در هند با نام Endeavour به فروش می‌رسد. اورست هم‌اکنون بسته به بازار با دو پیشرانهٔ 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزل و 3.2 لیتری پنج سیلندر دیزل عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل موتور قدرتمندتر را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانهٔ توربودیزل پنج سیلندر، 200 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور دارد. اورست همچنین با دو نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود.

تویوتا فورچونر

همان‌طور که اورست بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده است، فورچونر هم بر پایهٔ پیکاپ هایلوکس شکل گرفته است و بنابراین همان‌طور که در مقدمه ذکر شد، هردو شرکت‌کنندهٔ این دوئل ریشهٔ وانتی دارند و هردو از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند. فورچونر برای اولین بار به‌عنوان یک SUV متوسط در سال 2005 معرفی شده و در کشورهای مختلفی تولید و عرضه گردید. حتی نسل اول این SUV ژاپنی به کشورمان هم راه پیدا کرد. این نسل با تجربهٔ دو فیس‌لیفت در سال‌های 2008 و 2011 تا سال 2015 روی خط تولید بود تا اینکه سرانجام در تاریخ 16 جولای 2016 نسل دوم آن به‌طور هم‌زمان در تایلند و استرالیا رونمایی شد؛ اما نسل دوم فورچونر برخلاف فورد اورست، در ظاهر شباهت چندانی با هایلوکس ندارد و از طراحی خاص خود استفاده می‌کند. طراحی‌ای که تا حدودی یادآور محصولات برند لوکس تویوتا یعنی لکسس است. فورچونر نیز مانند رقیب آمریکایی، خودرویی جهانی نیست و عمدتاً در بازارهای آسیایی عرضه می‌گردد. بنابراین مطمئناً در بازار ایالات‌متحده هم حضور ندارد. تولید این خودرو نیز در تایلند و پاکستان انجام می‌گیرد. فورچونر از لحاظ ابعاد و کلاس دقیقاً هم‌سطح مدل‌های فورانر و لندکروزر پرادو قرار می‌گیرد. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که شامل دو موتور بنزینی و سه واحد دیزلی می‌شود. فورچونر در رقابت ما با پیشرانهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل خود شرکت کرده است که 175 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین بازهم مانند اورست، مجهز به سه ردیف صندلی است و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

 

فورد اورست

تویوتا فورچونر

پیشرانه 3.2 لیتری 5 سیلندر 2.8 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت 200 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 470 نیوتن متر 450 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت 8.5 لیتر (ترکیبی) 8.6 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 70 لیتر 80 لیتر
وزن 2214 کیلوگرم 2125 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 3 تن 2.8 تن
ظرفیت سرنشین 7 نفر 7 نفر
طول 4.89 متر 4.79 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.75 متر
قیمت پایه 38,500 دلار 38,500 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.



+ 0
مخالفم - 0
منبع: https://www.pedal.ir/تویوتا/دوئل-فورد-اورست-تویوتا-فورچونر/

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کدجدید