اخبار و مقالات صنعت

رژیم غذایی گران: نگاهی به هزینه قطعات سبک‌وزن خودروها

کد مطلب: 144194
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۹:۵۰
بازدید: 41
پرینت
ایمیل

کاهش وزن خودرو تنها موردی است که هم باعث بهبود پرفورمنس خودرو شده و هم مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. این امر به نوع خودرو هم ربطی ندارد. توازن مناسب ایمنی، راندمان و قابل‌ابتیاع بودن باعث می‌شود مهندسی خودرو کمی سخت‌تر از همیشه جلوه کند؛ اما هزینه‌ای که شما برای کاهش وزن خودرو پرداخت می‌کنید بسته به قطعه‌ای که استفاده می‌کنید متفاوت است.

خودرویی که در این نوشتار بررسی می‌کنیم پورشه 911 است. خود پورشه لیست آپشن هایی دارد که پر از قطعات با وزن کمتر بوده و با تردد بیش از 1 میلیون دستگاه 911 در جاده‌ها، شرکت‌های افتر مارکتی راه‌های زیادی برای کاهش هر چه بیشتر وزن خودرو پیش روی شما قرار می‌دهند. ذکر این نکته مهم است که قیمت‌های مشاهده شده شامل هزینه نصب نیستند.

  • پکیج وایساخ برای 911 GT2 RS


میزان کاهش وزن: 18 کیلوگرم
هزینه: 31 هزار دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 775 دلار

پکیج وایساخ GT2 RS شامل قطعات فیبر کربنی زیاد است. پانل سقف، تریم غربیلک فرمان، پدال شیفترها و حتی میله‌های ضد لغزش و نقاط اتصال انتهایی آن‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند. رینگ‌های منیزیمی فورج کاری شده نیز به تنهایی باعث کاهش 11 کیلوگرمی وزن خودرو می‌شوند. حتی برای کاهش هرچه بیشتر وزن این خودرو، ساختار لوله فولادی خودرو دارای تیتانیوم است.

  • صندلی‌های کاملاً سطلی پورشه (پوسته فیبر کربنی)


میزان کاهش وزن: 14.5 کیلوگرم
هزینه: 5200 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 163 دلار

  • اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ


میزان کاهش وزن: 4.5 کیلوگرم
هزینه: 5900 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 590 دلار

اگزوزها در هر دو طرف معادله وزن به قدرت حضور داشته و این سیستم اگزوز مخصوص باعث افزایش 19 اسب بخاری قدرت خودرو و همچنین کاهش 4.5 کیلوگرمی وزن آن می‌شود.

  • ترمزهای سرامیک کامپوزیت پورشه


میزان کاهش وزن: 20.8 کیلوگرم
هزینه: 8520 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 185 دلار

شاید با خود فکر کنید که به خاطر استفاده از یک خودروی متمرکز روی پیست به این ترمزها نیاز دارید اما بسیاری از مالکان به محض حضور در پیست می‌فهمند که روتورها به سرعت می‌توانند ساییده شوند و هزینه جایگزینی آن نیز بیش از 20 هزار دلار است؛ اما خب این ترمزها باعث کاهش وزن خودرو می‌شوند.

  • باتری لیتیوم-یونی لایت بلاکس


میزان کاهش وزن: 24.5 کیلوگرم
هزینه: 1742 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 32 دلار

نصب این باتری نیز کاملاً آسان است. از نظر کاربردی کمتر نمونه‌ای قابلیت رقابت با لایت بلاکس را دارد.

  • کاپوت فیبر کربنی ورشتاینر


میزان کاهش وزن: 2.7 کیلوگرم
هزینه: 5495 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 916 دلار

  • شیشه عقب پرفورمنس لکسان با پوشش ویژه


میزان کاهش وزن: 3.6 کیلوگرم
هزینه: 433 دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 54 دلار

همه افراد شیشه‌های پلاستیکی را به خاطر خراشیدگی بالا می‌شناسند اما پورشه آن‌ها را روی مدل اروپایی GT3 RS عرضه می‌کند. لکسان پلی کربنات در برابر خراش مقاومت بیشتری داشته اما تمیز کردن آن‌ها تنها با اسپری خاص و دستمال میکرو فیبری امکان‌پذیر می‌باشد.

  • رینگ‌های سبک‌وزن R101 HRE


میزان کاهش وزن: 14 کیلوگرم
هزینه: 10 هزار دلار
هزینه هر نیم کیلو کاهش وزن: 323 دلار

پورشه 5 نوع رینگ مختلف برای کررا 991.2 ارائه می‌کند هیچ‌یک از آن‌ها آپشن سبک‌وزن را ندارند زیرا پورشه نمی‌خواهد مجبور به گارانتی خم‌شدگی رینگ‌ها باشد.

این برند صندلی‌های سطلی و پکیج وایساخ خود را برای محصولات تاپ در نظر گرفته اما کلیت این آپشن ها باعث کاهش 70 کیلوگرمی وزن 911 با هزینه 32090 دلاری می‌شوند. تنها با اضافه کردن باتری، ترمزهای سرامیک کربنی و شیشه عقب لکسان هزینه 10695 دلاری خواهید داشت اما وزن خودرو 49 کیلوگرم کاهش می‌یابد.



+ 0
مخالفم - 0
منبع: https://www.pedal.ir/magazine/قیمت-قطعات-ارزان-قیمت-خودرو-اسپورت/

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کدجدید




آگهی های سایت تجهیزات