اخبار و مقالات صنعت

قیمت ارز و سکه

دلار: ۴,۰۲۲ تومان
یورو: ۴,۷۹۵ تومان
سکه تمام بهار : ۱,۳۱۳,۰۰۰ تومان
یک گرم طلای 18 عیار : ۱۲۲,۸۶۰ تومان

بررسی نسخه پیش تولیدی ب‌ام‌و سری 8

کد مطلب: 144198
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۱:۲۰
بازدید: 31
پرینت
ایمیل

به نظر می رسد کوپه دو درب(2+2) ب‌ام‌و سری ۸ از داشتن یک رقیب مستقیم محروم است، چرا که از نظر پرفورمنس به پورشه ۹۱۱ شباهت دارد درحالی که ابعادش به مرسدس CLS نزدیکتر است. به هر حال سری ۸ پا به میدان نهاده تا افراد مشتاق به خودروهای سریع و لوکس گرندتورر را از خرید امثال آستون مارتین DB11، مازراتی گرن توریسمو، بنتلی کانتیننتال GT و یا لکسوس LC منصرف نموده و توجه ایشان را به سمت خود جلب نماید.


خودروی مورد بررسی از نوع M850i XDrive بوده و در اینجا به بررسی عملکرد شاسی و قوای محرکه آن خواهیم پرداخت. برخی اجزای پوشانده نشده کابین در میان گجت‌های دیگر قابل مشاهده هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive7 نخستین مرتبه در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته و سپس به سمت ایکس5 روانه خواهد شد.


یک پیشرانه V-8 توربوشارژ 4.4 لیتری با توان 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر در این خودرو وجود دارد. فعلا خبری از پیشرانه دیزلی و هیبریدی در این خودرو به گوش نمی رسد.

سامانه فرمان پذیری چرخ‌های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی M اسپرت، کمک فنرهای تطبیق‌پذیر و سامانه جدیدی موسوم به پایدارسازی دورانی فعال، در لیست تجهیزات فنی این خودرو مشاهده می‌شود.

بامو سری 8

ظاهر پیشرانه موجود در سری ۸ مشابه انواع نسخه‌های V-8 ب‌ام‌و سری ۵ است، با این تفاوت که بیش از نیمی از اجزای آن به منظور افزایش توان خروجی تغییر یافته‌اند. از جمله این تغییرات می‌توان به استفاده یک توربوشارژر بزرگتر و قدرتمندتر، سیستم جرقه‌زنی با ولتاژ بالاتر و قطعات داخلی مستحکم‌تر و بادوام‌تر به منظور افزایش تحمل فشار، اشاره نمود. سری ۸ به لطف ۶۷ اسب بخار و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به M550، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین محصولات BMW محسوب می‌شود، به ویژه که گشتاور پیشرانه از دور موتور ۱۸۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

بامو سری 8

در جاده، BMW سری8 بسیار منعطف و مملو از انرژی است؛ با قدرت به پیش می‌رود و شتاب نفس گیری را ارائه می‌دهد. گیربکس هشت سرعته بازطراحی شده در تعامل با پیشرانه، بگونه‌ای عمل می‌کند که گشتاور موتور را افزایش داده و تعویض دنده‌ها را با سرعت بالاتری انجام می‌دهد. در دنده معکوس ها نیز به نحو یکنواخت و بادقت عمل می‌نماید.
عملکرد غربیلک فرمان نیز از دقت کافی برخوردار بوده، سفتی مناسبی دارد و حس اطمینان خاطر را به راننده منتقل می‌نماید. خود غربیلک فرمان نیز مشابه انواع استاندارد موجود در سایر محصولات BMW احساس می‌شود و به همان اندازه ضخامت دارد اما به گفته مهندسان، به دلیل بهبودهای صورت گرفته، حس ناشی از تماس لاستیک‌ها باسطح جاده که به غربیلک فرمان مخابره می‌شود، در مقایسه با انواع دیگر ارتقا داده شده و خوشایندتر خواهد بود.

بامو سری 8

حالت کامفورت، تنظیمات شاسی، قوای محرکه، سفتی فرمان و صدای پیشرانه را در ساکت‌ترین حالت ممکن قرار خواهد داد. این حالات بسیار آرامش بخش بوده و طنین صدای پیشرانه به خوبی در نطفه خفه می‌شود. اما با گزینش حالت اسپرت و اسپرت پلاس شرایط تغییر نموده، همه‌چیز خوی تهاجمی به خود گرفته و شما را به کشف محدودیت‌های عملکردی شاسی تشویق می نماید.

بامو سری 8

به لطف سامانه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب شما می‌توانید مسیرهای باریک و پر پیچ و خم را با چابکی و اعتماد به نفس بیشتری طی نمائید. تنها آپشن ارائه شده در اینجا به سیستم تعلیق حرفه‌ای M به همراه پایداری سازی فعال دورانی تعلق دارد.
این سیستم حین عبور از مسیرهای مستقیم با ایجاد تغییرات در تعلیق موجب قطع ارتباط اجزای آن با یکدیگر شده و بدین ترتیب باعث افزایش آسایش سواری خودرو می شود. این سیستم قادر است تا مجددا ارتباط این بخش‌ها را به منظور افزایش چابکی و کاهش حرکت گهواره‌ای(بادی رول) برقرار نماید.

بامو سری 8

سامانه چهار چرخ محرک XDrive به همراه دیفرانسیل Mاسپرت، چسبندگی بی‌نظیری را برای سری ۸ به ارمغان آورده‌اند. شما می‌توانید در سری ۸ با سرعت هرچه تمام‌تر به منابع قدرت پیشرانه دسترسی پیدا نموده و آن را به چرخهای خودرو با چسبندگی بسیار زیاد منتقل نمایید.

این خودرو در نوربرگ‌رینگ مورد بررسی قرار گرفته و در عبور از پیچ‌ها و مسیرهای منحنی شکل، پایداری و چابکی بسیار زیادی از خود به نمایش می‌گذارد.

سخن پایانی

شما قادر نخواهید بود تا از تکنولوژی‌های فراوان به کار رفته در سری ۸ صرف‌نظر نمایید، چرا که بدون اطلاع و توجه راننده، همواره مشغول به کار و اصلاح فرایند رانندگی هستند.
ب‌ام‌و سری ۸ یک خودروی اسپرت تمام عیار، دارای سواری آسایش بخش در مسیرهای مستقیم و مقاوم در برابر حرکت گهواره‌ای حین عبور از پیچ است و در آن اثری از کم‌فرمانی مورد انتظار در خودروهای بزرگ جثه‌ی چهار چرخ محرک مشاهده نمی‌شود.

ویژگی‌های دو حالت اسپرت پلاس و کامفورت به حدی با یکدیگر در تضاد است که گویی در هر یک از این حالات، سوار بر خودروی متفاوتی هستیم.

بامو سری 8

اگرچه قضاوت نهایی را پس از عرضه رسمی و بررسی نسخه نهایی به آگاهی‌تان خواهیم رساند اما چیزی که مبرهن است، این نکته است که رقبای گران‌قیمت سری8 بایستی خود را برای رویارویی با یک حریف پرقدرت آماده نمایند.

منبع: carmagazine



+ 0
مخالفم - 0
منبع: https://www.pedal.ir/بی-ام-و/بررسی-پروتوتایپ-bmw-سری8/

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کدجدید




آگهی های سایت تجهیزات