اخبار و مقالات صنعت

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

کد مطلب: 144357
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۴۰
بازدید: 19
پرینت
ایمیل

سومین قسمت از دور پایانی مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد که امروز با برگزاری آخرین دوئل آن، پروندهٔ این گروه را هم خواهیم بست؛ اما دوئل قبلی گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس بین ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه برگزار شد که طی آن مجموعاً تعداد 1714 رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت GLC کوپه توانست با دریافت 1190 رأی و کسب 69 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که X4 موفق به کسب 524 رأی شده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل این گروه شاهد رقابت میان آکورا RDX و کادیلاک XT4 خواهیم بود.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

دی‌اس 5

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

دی‌اس 7

جگوار F-Pace

آکورا RDX

کادیلاک XT4

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

ولوو XC60

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

کادیلاک XT4

کادیلاک با معرفی مدل SRX در سال 2003 برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد. این خودرو طی دو نسل تا سال 2016 به تولید رسیده و سپس با مدل XT5 جایگزین شد؛ بنابراین برای چندین سال در ابتدا SRX و بعداً XT5 تنها کراس‌اوور در سبد محصولات کادیلاک محسوب می‌شدند؛ اما به دلیل محبوبیت خارق‌العادهٔ کراس‌اوورها، کادیلاک سرانجام تصمیم گرفت که خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود را گسترش دهد. بدین ترتیب در ابتدا ساخت کراس‌اوور کوچک‌تری از XT5 با نام XT4 در دستور کار قرار گرفت. پس از چند سال طراحی و توسعه نهایتاً چندی پیش XT4 به‌عنوان دومین کراس‌اوور کادیلاک در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار رسماً رونمایی شد. این خودرو کراس‌اوور کامپکتی است که در جایگاهی پایین‌تر از XT5 قرار می‌گیرد. XT4 روی پلت‌فرم E2 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت اکوئناکس و جی‌ام‌سی تراین مشترک است. کادیلاک این کراس‌اوور کامپکت لوکس را تنها با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد کرد که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. XT4 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این سیستم می‌تواند به‌منظور بهبود مصرف سوخت، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند. تولید این خودرو از ژانویهٔ امسال در کارخانهٔ جنرال موتورز در کانزاس آغاز شده درحالی‌که سفارشات خرید آن از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و از پاییز امسال با مدل 2019 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین XT4 برای بازار چین هم توسط جوینت ونچر جی‌ام-سایک در آن کشور به تولید خواهد رسید. البته روندهٔ گسترش خانوادهٔ کراس‌اوورهای کادیلاک در اینجا متوقف نخواهد شد زیرا این برند لوکس آمریکایی اواخر امسال یا اوایل سال آینده کراس‌اوور جدید دیگری بنام XT6 را هم معرفی خواهد کرد.

آکورا RDX

RDX که نخستین کراس‌اوور برند آکورا محسوب می‌شود، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک 2006 رونمایی شد. این ماشین آغازگر راه کراس‌اوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگ‌تر MDX و سپس با مدل کوچک‌تر CDX ادامه پیدا کرد. نسل اول RDX تا سال 2012 به تولید رسید و سپس در نمایشگاه دیترویت همین سال نسل دوم آن معرفی گردید. این نسل که پلت‌فرم یکسانی با هوندا CR-V داشت، در دو نسخهٔ چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شد. نسل دوم RDX در بازارهای بین‌المللی تنها با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شد اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 هم در لیست موتورهای RDX وجود داشت که البته صرفاً مخصوص بازار چین بود. نسل دوم این کراس‌اوور ژاپنی پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو 2015 رونمایی شد، نهایتاً امسال به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به نسل سوم داد. در ابتدا نسخهٔ پروتوتایپ نسل سوم RDX برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ تولیدی و نهایی آن معرفی گردید. در این نسل پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی با یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید جایگزین شده که از لحاظ قدرت با موتور قبلی برابری کرده و گشتاور بیشتری هم دارد. این موتور 275 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای انتقال آن نیز یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. همچنین آکورا برای نسل جدید کراس‌اوور میان سایز خود سامانهٔ چهارچرخ محرک ویژهٔ خود که SH-AWD نام دارد را هم ارائه کرده است. این سیستم می‌تواند در صورت لزوم تا 70 درصد از گشتاور موتور را به محور عقب یا به هریک از چرخ‌های عقب بفرستد. نسل سوم آکورا RDX از تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

مقایسه مشخصات فنی

 

آکورا RDX

کادیلاک XT4

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 275 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو/چهارچرخ
وزن 1660 کیلوگرم
طول 4.75 متر 4.60 متر
فاصلهٔ محوری 2.74 متر 2.78 متر
حجم صندوق بار 850 لیتر 637 لیتر
قیمت پایه 36,995 دلار 35,790 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.



+ 0
مخالفم - 0
منبع: https://www.pedal.ir/آکورا/دوئل-آکورا-rdx-کادیلاک-xt4/

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کدجدید