اخبار و مقالات صنعت

درگ جذاب مرسدس-ای ام جی GT R و لامبورگینی اوراکان

کد مطلب: 146564
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۲۵
بازدید: 10
پرینت
ایمیل

ماشین بازها هرگز از تماشای مسابقه درگ سوپرکارهای جذاب خسته نمی‌شوند. معمولاً در مسابقات درگ دو فاکتور خودرو و راننده اهمیت زیادی دارند. درگ معیاری مناسب برای اندازه‌گیری پرفورمنس است و در این مورد ما شاهد سرشاخ شدن لامبورگینی اوراکان LP 610-4 مدل 2016 با مرسدس-ای ام جی GT R 2018 می‌باشیم. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان می‌شود؟!


مرسدس جدیدتر بوده و پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی آن قدرت 577 اسب بخاری دارد. اوراکان دو سیلندر بیشتر دارد اما از به‌صورت طبیعی تنفس می‌کند. پیشرانه 10 سیلندر آن خروجی 602 اسب بخاری تولید می‌کند. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌فرستند اما تعداد چرخ‌هایی که نیرو را دریافت می‌کنند متفاوت هستند. GT R خودرویی دیفرانسیل عقب است درحالی‌که اوراکان از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. با توجه به اینکه وزن دو خودرو تقریباً یکسان است این مسابقه به طرز انتقال قدرت به زمین مربوط می‌شود.


در این ویدئو دو مسابقه را می‌بینیم که یکی از نقطه سکون استارت خورده درحالی‌که دومی مسابقه رولینگ از سرعت 64 کیلومتر در ساعت می باشد. در مسابقه اول شاهد فاصله زیاد اوراکان با GT R هستیم. سیستم چهار چرخ محرک سوپرکار ایتالیایی لانچ بهتری را به ارمغان می‌آورد و مرسدس نمی‌تواند به آن برسد. در کل مسابقه این شرایط باقی می‌ماند.


اما در مسابقه دوم وضعیت فرق می‌کند. هر دو خودرو از سرعت 64 کیلومتر در ساعت کار را شروع کرده و فاصله نزدیک با هم را حفظ می‌کنند. مرسدس کمی جلو می‌افتد و مسابقه را در سرعت 241 کیلومتر در ساعت به پایان می‌برد.


این هم نمونه‌ای دیگر از تأثیر سیستم چهار چرخ محرک روی نتیجه مسابقه می باشد. رساندن نیرو به هر چهار چرخ به این معنی است که خودرو می‌تواند از قدرت بیشتر پیشرانه سود ببرد. این امر چسبندگی بیشتر و به طبع آن شتاب‌گیری سریع‌تر را در پی دارد.

[دانلود ویدئو]



+ 0
مخالفم - 0
منبع: https://www.pedal.ir/لامبورگینی/درگ-مرسدسgt-r-لامبورگینی-اوراکان/

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کدجدید




آگهی های سایت تجهیزات